Merkbeleving

Ook de reclamewereld is constant aan verandering onderhevig en worden steeds actiever in de manieren waarop zij hun klanten opzoeken. Een belangrijk onderdeel hiervan is de merkbeleving. Bedrijven buitelen dan ook over elkaar heen om hun product, dienst of merk zo goed mogelijk aan de mogelijke klant te presenteren op een zo’n origineel mogelijke manier. De tijden dat reclames alleen maar een boodschap ‘zenden’ is voorbij. Klanten willen nu actief bij het product betrokken worden. En dan komt een goed doordacht plan voor merkbeleving goed van pas. Hieronder leggen we meer uit over merkbeleving en hoe Wit Design u daarbij kan helpen.

Merkbeleving: een overtuigend verhaal

Kernwaarde van een goede merkbeleving is dat de potentiele klant de waarde inziet van uw product, merk of dienst. Dat betekent dat ook de klant direct bij uw product getrokken moet worden. Merkbeleving gaat daarin verder dan een klassiek reclamesportje op de televisie of radio. Deels omdat mensen sneller verzadigd zijn door reclames, maar deels ook omdat mensen vandaag de dag zelf naar de waardes van het bedrijf zoeken. Onderdelen als duurzaamheid (in ontwerp of uitvoering), kwaliteit en vertrouwen staan hoog bij de consument in het vaandel anno nu. Met een goede merkbeleving verlegt u de grenzen van de traditionele reclame en brengt u een overtuigend verhaal.

Een ervaring die blijft hangen

Bij het uitvoeren van merkbeleving wordt een klant niet zozeer als klant gezien, maar meer als een bezoeker. Hoe de klant het merk ervaart en beleeft is daarbij ontzettend belangrijk. Niet alleen eerste indrukken, maar ook andere ervaringen zoals horen, ruiken, voelen of proeven zijn belangrijk. Merkbeleving is doorgaans een manier om te overtuigen, maar ook om te informeren en bezoekers en klanten kennis te laten maken met uw product of dienst. U creëert daarmee iets van blijvende waarde, iets dat gevoelens raakt en blijft hangen. Wit Design kan daarin een overtuigende rol spelen en u bijstaan met het realiseren van merkbeleving tijdens een event, als winkelinrichting of beursontwerpen.

Schakel een professional in

Tussen de drukke bedrijvigheden door is het logisch dat u niet altijd stilstaat bij marketing, reclame of laat staan merkbeleving. Waarom zou u het ook zelf doen? Wit Design is een ervaren partner als het gaat om uw merk, dienst of product in de schijnwerpers te zetten. Wij laten uw klanten op een verrassende manier kennismaken met uw merk. Daarom maken wij gebruik van diverse technieken of inrichtingen voor stands, winkelruimtes of kantoorpanden. Benieuwd naar onze technieken en eerder werk? Op de website van Wit Design vindt u een uitgebreid portfolio. Zo krijgt u alvast een beeld van onze werkwijze en visie. Interesse? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Wij gaan graag met u in gesprek en kijken mee naar wat de mogelijkheden zijn voor uw optimale merkbeleving.
Home » Events » Merkbeleving